Anna Ariño Gallardo
El passat cap de setmana, 29 i 30 de juny, van tenir lloc el LXIII Campionat d’Espanya Individial Masculí i el VI Femení de pesca submarina. Aquest any, les dues competicions van ser organitzades per la Federació Andalusa d’Activitats Subaquàtiques (FAAS) i el club La Caleta de la zona marítima de Cadis. A més es van fer en memòria de Manuel Baena Liberato, incansable defensor de la pesca submarina i inestimable col·laborador en esdeveniments de competició d'aquesta especialitat esportiva a més de membre de l'assemblea i vicepresident de la Federació Andalusa d'Activitats Subaquàtiques des l'any 1996, mort a finals de gener.
Aquest any el nivell del campionat ha sigut molt alt: han participat 11 autonomies amb un total de 34 esportistes masculins i 7 femenins. La Selecció Catalana ha tingut una molt bona actuació estan present al pòdium d’ambdós campionats. La Sandra Prat va obtenir la primera posició a la competició femenina i el Xavi Blanco, la tercera a la masculina. A més, tant la cinquena plaça masculina com la femenina han estat cobertes per participants catalana: Òscar Hidalgo i Ainhoa Abellán, respectivament, aconseguint així dues places autonòmiques més per al Campionat d’Espanya del proper any.
La resta de posicions del pòdium han estat cobertes per David Fernández Montero (Federació Andalusa) i Óscar Cervantes Riera (Federació Balear) en la categoria masculina; i per Malen Sart Bonnin (Federació Balear) i Rosa Mª González Anreus (Federació Valenciana) en la categoria femenina.
Finalment, cal destacar la participació dels barquers que acompanyen en les embarcacions individuals a cada esportista, complementant així l’equip de competició. És essencial una bona coordinació i preparació de la zona per optimitzar el temps de competició i les captures previstes. Els barquers catalans que van participar són: Manuel López (amb la Sandra Prat), Jordi Morancho (amb en Xavi Blanco), Francisco Martínez (amb l’Òscar Hidalgo) i Juan A. Utrera (amb l’Ainhoa Abellán). Per últim, destacar l’actuació de l’Eloy Martínez i el seu barquer Raúl Astorga (Selecció Catalana), els quals van capturar la major peça del campionat: un reig de 10,280 kg.

|